[O1] 1.8T AUQ - brak iskry - jakie mogą być przyczyny?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Mikey1983
    Classic
    • 2008
    • 11

    [O1] 1.8T AUQ - brak iskry - jakie mogą być przyczyny?

    Nawet dostaniesz wytyczne gdzie, jak i którędy pojechać :diabelski_usmiech

    W sumie cały wyjazd wyszedł nas w bardzo przyzwoitych $$, co na koniec mnie mile zaskoczyło :wink:

    Przykładowo samo paliwo zamknęło się w ok 1400 zł :twisted:
  • Sev
    L&K
    • 2007
    • 1295

    #2
    [O1] 1.8T AUQ - brak iskry - jakie mogą być przyczyny?

    Witam,
    Na wstępie, problem z goła inny niż opisywany w podobnym wątku gdzie iskry nie było na jednym z cylindrów, u mnie nie ma jej zupełnie, na żadnym.

    Kilka faktów z mojego przypadku:
    Silnik AUQ z octy RS wsadzony do Fabii. Przed wyjęciem z auta sprawdzony, odpalany itd.
    - zasilanie cewek jest
    - masy wszystkie OK
    - cewki i świece sprawne (sprawdzone w drugim aucie)
    - wtrysk jest, paliwo siura jak trzeba
    - wymieniony pasek rozrządu, napinacz, pompa wody, rolka napinacza, tłumik drgań hydrauliczny czyli kpl rozrząd od strony łapy.
    - olej jest, płyn chłodniczy jest, filtr powietrza jest, szampan w lodówce jest (do otwarcia i wypicia po odpaleniu )
    - nie ma iskry na świecach.

    Nie sprawdzałem znaków na kole pasowym i zębatym wałka rozrządu, pasek wymieniłem na zasadzie ilość zębów na starym = ilość zębów na nowym, ze znaczkami na pasku i kołach zębatych pomiędzy wałkiem rozrządu przez pompę wody do wału korbowego (czyli fragment stały nie naciągany jak po stronie napinacza).

    Te same cewki i świece podłączałem do sprawnego auta i iskra na świecach jest, więc awaria cewki czy świecy wykluczona.
    Połączenia elektryczne posprawdzane wszerz i wzdłuż, wszystko ok. Przekaźnik ECU w komorze silnika sprawny, działa.
    Pełna komunikacja przez OBD z ECU i zegarami jest.

    Czy jest to możliwe że ECU nie podaje impulsu do cewek ze względu na przestawienie rozrządu?

    Błędów przestawienia rozrządu ECU nie wyrzuca (być może za krótko kręcony by to wyłapać). Są tylko od czujnika temperatury i poziomu oleju (odłączyłem wtyczkę czujnika póki co bo sygnalizuje zwarcie) i braku komunikacji ze sterownikami airbag i abs bo ich nie ma i nie będzie.

    Zastanawia mnie jeszcze ten od airbag, co prawda crash signal wyłącza przekaźnik pompy w razie wypadku a ten działa no bo paliwo leje jak trzeba więc mniemam że nie ma związku.

    Przy okazji, wiecie może na jakie trzeba zmienić kodowanie ECU z 11500 żeby wyeliminować abs i airbag? Nie chcę póki co grzebać we wsadzie ECU bo nie tedy droga, na bolący palec nie robi się przecież operacji ośrodka bólu w mózgu.
    Sterownik 06A 906 032 HN

    Dzięki za pomoc.
    6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
    Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

    Komentarz

    • blind_walker
      RS
      • 2010
      • 4533
      • Octavia I combi (1U5)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

      #3
      Zamieszczone przez Sev
      Czy jest to możliwe że ECU nie podaje impulsu do cewek ze względu na przestawienie rozrządu?
      Pisz do S3 CHRIS. Ma zmodzoną octavię RS i też przestawiał rozrząd u siebie.
      mkII 20VT (600h worked)
      Roooooomster

      Komentarz

      • Sev
        L&K
        • 2007
        • 1295

        #4
        senkju
        6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
        Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

        Komentarz

        • Le-Ce
          L&K
          • 2010
          • 1313
          • Octavia I (1U2)
          • AUM 1.8 20VT 150 KM

          #5
          Sev,

          Tak na mój betonowy łeb, :diabelski_usmiech
          to przy przestawionym rozrządzie i tak powinna się pojawiać świczka, tylko w innej fazie. :shock:
          Coś mi się wydaje, że to chyba inna przyczyna. :?:
          Moja ADELA

          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=58788

          i jej najlepszy wynik 15,75 l/ 100km

          Komentarz

          • Sev
            L&K
            • 2007
            • 1295

            #6
            Le-Ce, w normalnym prehistorycznym silniku na aparacie zapłonowym to i owszem ale w 1.8T czujnik halla na wałku rozrządu podaje pozycję wałka do ECU wezpół z czujnikiem położenia wału korbowego i nie jestem pewien czy ewentualne przestawienie o 1 ząbek skutkowało by brakiem zapłonu. Jeżeli oba są "nie w fazie" to wali bład ale
            Kolizji nie ma bo sprawdzałem ręcznie obracając wał korbowy czy coś nie haczy i było gitara, ilość zębów na jednym i drugim pasku między znacznikami na kołach wałka rozrządu i korbowego ustaliłem taką samą i... mogłem się pomylić.
            A teraz przez 2 tygodnie nie mam ani ja ani nikt inny tego jak sprawdzić namacalnie czy rozrząd jest dobrze ustawiony i próbuję przez ten czas przygotować się na wszelkie okoliczności. Furka stoi sobie w Legnicy u ojca w garażu a rodzice wzięli i nad morze sobie pojechali

            Najwięcej znaków na niebie, ziemi, w fusach i na portalach randkowych wskazuje właśnie na rozrząd. I po cichu własnie na to liczę że tu tkwi przyczyna niepowodzenia i obsuwy czasowej.
            6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
            Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

            Komentarz

            • blind_walker
              RS
              • 2010
              • 4533
              • Octavia I combi (1U5)
              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

              #7
              Sev, z tego co pamiętam, to Chrisowi palił się CHECK. Do tego na zimno strasznie budą trzęsło, bo silnik nierówno pracował, no ale to chyba oczywista oczywistość.

              ABS jest zakodowany w ECU, więc chyba nie da się go odłączyć.
              Nie jestem na 100% pewien, najlepiej jakbyś zapytał magików od chipowania silników.
              mkII 20VT (600h worked)
              Roooooomster

              Komentarz

              • rOBERTO795
                RS
                • 2009
                • 3465
                • Octavia III (5E3)
                • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                #8
                przy przestawionym rozrzadzie bedzie iskra. to raczej przekaznik blokuje.
                OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                Komentarz

                • Sev
                  L&K
                  • 2007
                  • 1295

                  #9
                  :| :?
                  Podpytam jeszcze tunerów.

                  [ Dodano: Czw 04 Paź, 12 21:08 ]
                  Działa! Okazało się że był problem z masą na cewkach, kilka razy sprawdzałem a jednak... W końcu działa!

                  Pierwsze odpalenie odbyło się beze mnie. Popijałem sobie winko z żoną świętując 10 lecie małżeństwa jakieś 1000km od auta, w hotelu pod Wenecją a tu nagle sms od Ojca że Fabia gada! No Tatko nie wytrzymał i wziął sprawę w swoje ręce

                  Dzięki wszystkim za zaangażowanie!
                  6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
                  Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

                  Komentarz

                  Pracuję...